ESCOLA INCLUSIVA


És un enfocament educatiu basata la valoració de la diversitat com element enriquidor del procés d'ensenyament aprenentatge i en conseqüència afavoridor del desenvolupament humà. El concepte d'educació inclusiva és més ampli que el d'integració i part d'una suposada destinació, perquè està relacionat amb la naturalesa mateixa de l'educació regular i de l'escola comuna. L'educació inclusiva implica que tots els xiquets i xiquetes d'una determinada comunitat aprenguen untos independentment de les seues condicions personals, socials o culturals, inclosos aquells que presenten una discapacitat. Es tracta d'una escola que no posa requisits d'entrada ni mecanismes de selecció o discriminació de cap tipus, per a fer realment efectius els drets a l'educació, a la igualtat d'oportunitats i a la participació. En l'escola inclusiva tots els alumnes es beneficien d'un ensenyament adaptat a les seues necessitats i no només els quals presenten necessitats educatives especials .

Partint de la filosofia d’escola inclusiva, entenent que no són els alumnes els que s’han d’adaptar a l’escola sinó que és l'escola la que ha d'ajustar la seua organització i les seues intervencions a les necessitats educatives de l'alumnat que acull, i entre aquest alumnat de ben segur que hi haurà tant alumnes amb altes capacitats com d'altres amb deficiències i les conseqüents discapacitats. (Xusa)

Exemple de treball en un centre educatiu: L'atenció a la diversitat des d'un model d'educació inclusiva.